Mit jelent ez a logó?

Ha már itt vagy esetleg régebb óta, akkor biztosan tudod, hogy eleinte teákkal indult a webshop és egy énidős rituálét szerettünk volna a termékeinkkel létrehozni. Ez pár év alatt sokat változott, papírtermékekre helyeződött a fókusz, megváltozott a célunk és a víziónk (ez márkaépítésben a két legfontosabb alkotóelem, ami a márkák vizuális megjelenését adja). Ezáltal időszerűnek láttuk, hogy váltsunk.

Kisvállalkozó vagy? Görgess le a kiemelt szakaszig!

A Circle logója 2019-ben készült, szóval (amikor a bejegyzés iródik) nagyjából 5 éve. A korábbi verzió még most is jól működik, úgyhogy az idő próbáját kiállta, csak a Circle változott meg annyira, hogy már nem éreztem márkaazonosnak az arculatot. Ha itt vagy és ezt olvasod, akkor először is nagyon hálás vagyok! ♥ Másodszor is, lehet, hogy már tudod, hogy ki vagyok és mivel foglalkozom.

Grafikusként naaagyon nehéz saját magamnak tervezni, de ugyanakkor az egész folyamat egy felszabadító kísérletezés is lehet. Az ügyfélmunkáimhoz képest szinte súlytalan, de persze mégsem az. Kissé kettős, gondolom ez kivehető.

így állt össze egy komplex rendszer

A Circle logóját egy sokkal prémiumabb megjelenésűre cseréltem. Alapvetően papír-írószer témakörben mozgok, de nem akartam lekorlátolni magam, ezért semmi erre utalót nem tettem bele… bár a logó profilkép és vízjel verzióját a toll kipróbálásakor rajzolt minta is inspirálta. Viszont az illusztrációkon már ezt az aláírást használom, így valószínűleg ez is egy időtálló részlet marad még sok-sok ideig. Egyébként ez egy kedves kiegészítő forma is, mit gondolsz?

Ha kisvállalkozó vagy, ez a rész lesz számodra igazán hasznos, ha te is arculattervezésben, redesigban, frissítésben gondolkodsz:

kisvállalkozóként MIKOR IDŐSZERŰ VÁLTANI?

Mint kisvállalkozó a kisvállalkozónak, azt tanácsolnám, gondold végig, hogy a logód elkészültekor mi volt az üzenetet, az 5 éves célod? Változott ez esetleg? Változtak a termékeid, szolgáltatásaid, fő profilod? Mi a koncepció a logód mögött? Ha te magad tervezted az arculatot (és nem vagy grafikus), mennyire vagy elégedett a megjelenésével? Mennyire könnyű tervezni vele?

Sok esetben látom, hogy kisvállalkozód DIY arculattal kezdenek, és egy bizonyos pont után váltanak egyedi arculatra. Ez viszonylag jó stratégia, de nem célszerű a végtelenségig húzni a cserét. Az arculattal pozícionálod magad az emberek fejében, és az arculatod hivatott a márkahűséget elősegíteni, megjegyezhetővé válni. Ha komolyan gondolod, érdemes arculattervezésbe fektetni.

Egy másik gyakori hiba, hogy ha a logód Canvában készült, vagy bármilyen logószerkesztővel, akkor számolj vele, hogy a felhasználása korlátozott – ráadásul valószínűleg nem egyedi. Nagy tervekhez viszont megérdemelsz egy egyedi, ténylegesen téged és a vállalkozásodat tükröző arculatot, ami természetesen nem csak a logóból áll. Az arculat és a logó közti különbség, hogy a logó önmagában csak egy mutatós grafika. Az arculattal válik viszont használhatóvá és minden arculati elemen (csomagoláson, köszönőkártyán, weboldalon stb.) felismerhetővé.

MI AZ AZ ARCULAT?

Az arculat alapját a színek, kis grafikák, ikonok, kiegészítő ábrák, képek megjelenése, presetje, a betűtípusok és azok rendszere adja. A rendszer pedig a kulcsszó. Egy arculat akkor jó, ha megvannak a szabályai, hogy néz ki a főcím, alcím, body text, milyen a képek tónusa, milyen stílusúak az illusztrációk – viszont mindent lehetetlen rögzíteni. Az irányok meghatározásával két dolgot teszel lehetővé:

  • Ha nincs kedved épp egy anyagot órákig csinosítani, akkor egy kész guide segíti a munkád, neked csak a tartalomra kell fókuszálnod. Ekkor dolgozhatsz az alapokból, nem kell mindig mindent újra feltalálni. A végeredmény pedig harmonikus lesz.
  • Ha van kedved, az iránymutatásnak megfelelően, az alap arculati szabályokat betartva akár folyamatosan bővítheted a megjelenésed.
  • Egy jó szakember pedig mindkettőben segíteni fog!

Az utolsó ponthoz egyébként még az fontos lehet, hogy akikkel hosszú távú együttműködésben dolgozom, általában mindig felmerül, hogy a vállalkozóság magányos dolog. Egy jó segítő társ (virtuális asszisztens, grafikus, szövegíró, akire csak szükséged lehet) nagyon sok lendületet ad, és ténylegesen segít sikerre vinni egy projeket.

Remélem tudtam segíteni, néhány tippel és érdekesnek találtad a témát. Beszélgessünk róla az instagramon.

Szép napot,
Petra